fredag 10 januari 2014

Doptårtor till Lina

De här tårtorna var jag ganska nervös över att göra. Linas mamma gav mig uppdraget att göra två doptårtor till sammanlagt 40 personer. Hon hade väldigt detaljerade önskemål på hur hon ville att de skulle se ut, så det var mycket att hålla reda på!

Den ena tårtan var fylld med vaniljmousse och jordgubbsmousse, och den andra fylldes med hallonmousse och chokladmousse.

Jag skulle göra mina första par babyskor, och bestämde mig för att hitta en mall på nätet istället för att köpa färdiga. Det var inte lika enkelt som jag trott, men till slut fick jag tag i en bra mall. Jag blev faktiskt riktigt nöjd med skorna - för att vara mina första blev de jäkligt snygga! ;)

En bebis med dopklänning, mycket hår och två fingrar i munnen var också ett önskemål - det där med fingrarna i munnen var tydligen typiskt för lilltjejen. :)

Såhär blev resultatet - och mottagaren blev nöjd! Pjuh...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar