lördag 21 december 2013

Doptårta till Harry

Mina vänner Nathalie och Thomas skulle döpa sin lilla underbaring Harry, och jag fick i uppdrag att baka en liten doptårta som utfyllnad till deras egna tårtor. Jag funderade länge på vad jag skulle hitta på. Efter att ha sett massor av bilder på fina tårtor täckta med hjärtan, var jag sugen på att prova en sådan!

Jag gav mig ut på ett Mission Hjärtutstickare i Kalmar. De hjärtutstickare jag tänkt köpa på Clas Ohlson visade sig vara alldeles för små, så det slutade med att jag fick köpa ett helt paket med kakstämplar för att få en hjärtform i lagom storlek. Inte mig emot såklart, nu kan jag ju göra egna ballerinakex! ;)


Ursäkta den dåliga bilden!

Toppen på tårtan pryddes av en nallebjörn! Tårtan är fylld med jordgubbsmousse och limemousse - en supergod kombination i min smak! Täckt och dekorerad med hemgjord sockerpasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar