onsdag 6 november 2013

Prinsesslott till Belinda

Belinda skulle fira sin första födelsedag och jag fick den stora äran att göra hennes tårta! :) Hennes mamma ville ha en riktigt prinsessig tårta och jag fick helt fria händer med både smaker och utseende. Jag valde att göra en tårta med ljusa bottnar fyllda med hallonmousse och vit chokladmousse; en oslagbar kombination om ni frågar mig! :)

Jag har sett så många fina prinsessiga tårtor, och fastnade för idén att göra ett litet slott med en prinsessa på toppen. Själva slottet gick i vitt och rosa, med en stengrund och blomrankor med rosa blommor och lila sockerpärlor som slingrar sig runt väggarna. Prinsessan sitter nöjd och glad på toppen med sitt lockiga hår och en krona, pudrad med lite Ivory shimmer. Bokstäverna i namnet och siffran är däremot penslade med Pearl white edible shimmer för en lite mer silvrig finish.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar