måndag 7 oktober 2013

Doptårtor till två fina flickor

I helgen fick jag den stora äran att göra doptårtan till två söta flickor; Johanna och Milea. Två olika familjer, två stora uppdrag. Det var otroligt roligt men jäkligt tidskrävande! Såklart. ;)

Mileas tårta var fylld med passionsmousse och glasscreme med hemgjord vaniljkräm. Täckt och dekorerad i hemgjord sockerpasta. Såhär blev den:





Johannas tårta var fylld med hallonmousse och vit chokladmousse, även den täckt och dekorerad med hemgjord sockerpasta. Det här är resultatet;



Min kamera är så dålig, tar jag kort med blixten av, blir färgerna på tårtan med verklighetsvisande men för mörka i vissa partier. Och tar jag kort med blixten på blir alla partier tydligare men färgerna gultonade. Återigen; jag måste skaffa en bättre kamera!

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Vilka fantastiska tårtor Du gör!!
    Gör du möjligtvis beställningar på doptårtor också? Vi fastnade nämligen väldigt mycket för den översta tårtan som du gjort med kors, rosett och namnkuberna.
    Den är jätte vacker, och vi skulle super gärna vilja ha en sån till vår dotters dop nu den 18 oktober.

    Du kan nå mig på:
    ate.svensson@hotmail.com

    Med vänliga Hälsningar

    Ann

    SvaraRadera