torsdag 26 september 2013

Skylandertårta

Häromdagen fick jag äran att baka en tårta till en av Kellys klasskompisar som skulle fylla sex år. Han önskade sig en Skylandertårta med figurer på, och givetvis skulle han få en sådan! Den bestod av ljusa bottnar med chokladfluff och hallonmousse, en smarrig kombination! Täckt och dekorerad med hemgjord sockerpasta.

Figurerna var nog bland de pilligaste jag gjort. De blev inte perfekta men uppskattades mycket ändå. Tur att det bara är jag som har prestationsångest. ;)

Såhär blev resultatet!




Jag kom ju på att jag glömt fotografera tårtan precis innan jag skulle leverera den, så det fick bli några bilder i tårtkartongen. Locket fick jag såklart klippa bort, annars hade figurerna blivit ledsna. ;) Jag måste leta upp högre kartonger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar