tisdag 17 september 2013

Kians dessertbord

När min son Kian döptes häromhelgen lade jag ner oändligt mycket tid på alla sötsaker och pyssel som skulle finnas med på dessertbordet. Jag klippte, sydde, vek och klistrade både vimpel, flaggor, pompoms och skyltar. Jag vispade smet, smälte choklad och spritsade för fulla muggar för att det skulle bli så bra som möjligt. Perfektionist ut i fingerspetsarna, det är jag det! Alltid är det något jag blir missnöjd med, men det ser jag som något positivt eftersom jag aldrig slutar sträva efter att bli bättre. :)


Här kommer lite bilder på godsakerna!


 Dessertbordet! Till synes med ett blå-vitt tema. ;)

 Till och med godiset gick i blått och vitt!

Morotscupcakes i miniformat med Whipped cream cheese frosting. 

 Macarons med choklad- och kardemummaganache. Det syns inte på bilden men de är målade med ätbar metallicfärg.


 Tårtan med stort T! Den bestod av vaniljbottnar med hallonmousse och vit chokladfluff. Spacklad med smörkräm, täckt och dekorerad med sockerpasta. Beskrivningen till den söta bebisen har jag hittat här.

 Cakepops med vanilj och choklad. Täckta med vit choklad med sockerblommor/sidenband.

 Macarons med blåbärsmarängsmörkräm.

Chokladöverdragna oreos.

2 kommentarer:

  1. Men gud så fint!! Va duktig du är! jag känner igen mig såå, är också en klipp och klistrare som älskar att matcha och greja så jag förstår hur mkt tid och förberedelser det där är :) /Josse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :-) Ja det är mycket jobb men det blir det ju värt i slutändan! :-)

      Radera